Geoblog.pl    nutka666    Podróże    Dookoła świata cz 3 (Ameryka południowa i Wyspa Wielkanocna)    Podsumowanie

Podsumowanie

Polska, Szczerców

Wiem, że nie powinienem nazywać tych podróży dookoła świata bo są oddzielne jednak takie było pierwsze założenie od dawna, że jedziemy na jakiś rok dookoła świata i robimy te miejsca na których nam najbardziej zależy. Niestety moja choroba nowotworowa trochę nam namieszała i w związku z tym , że musiałem parę razy być w szpitalu. Akurat w roku 2013 w którym zaczynaliśmy podróż musiałem być w szpitalu na kontroli przez kilka dni i to zadecydowało, że robimy to na dwie lub trzy raty. Dlatego dla mnie jest to jako całość. Dobrze to i źle. Doświadczenie nauczyło mnie, że nie zawsze da się wszystko zaplanować i czasami bilety RTW o których myśleliśmy może nie są lepsze niż kupuje się w miarę na bieżąco i można modyfikować podróż. Przez tajfun na Filipinach musieliśmy zmienić plany będąc już w Hongkongu. Mieliśmy wiele zmian planów bo okazało się, że chcemy dłużej gdzieś zostać na w Laosie czy Australii lub na Borneo. Wszystkie bilety pomimo że praktycznie na ostatnią chwilę mieliśmy w rewelacyjnych cenach np. z Warszawy do Tokio i z powrotem do Warszawy za 1500zł i to Emiratami. Niestety na takich biletach nie można być dłużej niż 3 miesiące względnie kilka dni więcej i na kilka miejsc brakło czasu. Tak było z Nową Zelandią. Nie udało się także zrobić Polinezji z Bora Bora (mój numero uno) wysp Salomona, Cocka Tona Rarotonga Fidżi itd. Tym bardziej, że jak byliśmy w „okolicy” nie było tam najlepszego klimatu wiało wiatry padało itd. Tam pojedziemy w sezonie. Nie da się mieć pogody na całym świecie jak w jednym roku robi się tyle miejsc. No i moje największe marzenie (zbieram kasę) Antarktyda musi trochę poczekać.

coati
coati - 2014-08-08 08:44
a ja myślę, ze to fajnie było rozbić tę Dookoła Świata na trzy części, więcej wrażeń i pomiędzy kolejnymi wypadami jest czas aby jeszcze raz przeżyć i delektować się głębiej wspomnieniami..
powrót na chwilkę do domku daje szansę na refleksję i takie "dopełnienie" podróży..
zazwyczaj już na drugi dzień po powrocie myśli się o następnej wyprawie, tęskni za kolejną przygodą i Wam to zagrało.. .